Her kan du følge med i tidligere aktiviteter arrangeret i foreningens regi.

17. september 2016
Seminar afholdt hos Frederiksens Isheste.
Lørdag den 17. september afholdte foreningen en spændende dag med oplæg fra Leise Møller, lærer og rideterapeut på STU Akaddemiet med ansvar for hestelinjen om arbejdet med de unge på STU linien, derefter oplæg/praksis med Maria Nørgård, Dyrlæge og kiropraktor. Fokus var den fysiske træning af terapihesten, anatomi og biomekanik. Billeder og info om dagen kommer snarest.

11. marts 2016
Seminar afholdt hos Happy Horses
Efter velkomst og dejligt morgenbord holdt Truels Vallø Bisgaard dyreadfærdsterapeut, hesteassisteret terapeut, biologisk traumeterapeut et spændende oplæg om hesteassisteret terapi fra nervesystemets synsvinkel. Om hvad heste gør ved os, i krop, følelse og tanke. Et levende og engageret oplæg hvor alle var aktive. Efter oplægget gik vi alle ud i den store løsdrift-stald til en fælles (guidet) hestemeditation sammen med Truels’ mange forskellige heste. Efterfølgende skøn veltillavet frokost.
Om eftermiddagen havde vi fornøjelsen af Lene Bjærge Jensen, Cand. Pæd. i pædagogisk psykologi -med speciale i naturbaserede intervention. Lene fortalte om naturbaseret terapi i et større samfundsperspektiv Hvorfor er naturen blevet så populær? Hvad fortæller det om den tid vi lever i? Dernæst et kig ind i et fagområde der ligger snublende tæt på dyreassissteret terapi, nemlig naturbaseret terapi/ naturen som social løftestang.
Tak til alle deltagere for en super spændende dag med masser af dialog, erfarings udveksling og networking. Også en stor tak til Truels for at lægge sted til, smukke omgivelser og forplejning i top.

IMG_1230  IMG_1237  IMG_1242  IMG_1245

6. juni 2015
Efter vores generalforsamling, havde vi besøg af Cand. Psyk. og rideterapeut Taja Frandsen. Taja fortalte om arbejdet med hesten som et redskab til personlig udvikling, om hesteterapi og hvordan det terapeutiske arbejde med hesten foregår. Vi arbejdede med kroppens fortællinger i teori og Taja viste os praksis med lån af Dorte Hartvigs dejlige islændere. En super spændende dag.