Uddannelse og kurser

Da rideterapi ikke er en beskyttet titel, og der i Danmark ikke findes en stastsgodkendt uddannelse i rideterapi har vi i foreningen bestræbt os på at finde uddannelser og kurser der bliver afholdt af professionelle fagpersoner med statsgodkendte uddannelser af bred faglighed.  Herunder findes, de af foreningen, godkendte uddannelser og kurser indenfor rideterapi og heste.

Foreningen anbefaler og henviser til at man, som kursist, henvender sig og besøger det enkelte kursussted inden tilmelding, da samtlige kurser har stor forskellighed indenfor de fysiske såvel som de psykiske rammer. Foreningen har udelukkende haft fokus på det faglige indhold og undervisernes faglighed.

Kursus i rideterapi:

www.horseinharmony.dk

Marianne Florman

www.trueleadacademy.dk

rid 2 070Alle der ønsker at udbyde kursus, uddannelse og undervisning skal sende en ansøgning til bestyrelsen.

Ansøgningen skal være en uddybende og dokumenteret redegørelse af ansøgers kompetencer, teoretiske og praktiske erfaring.

Ansøgningen skal godkendes af bestyrelsen og kommer derefter på foreningens hjemmeside.

Ansøgningen sendes til:

info@rideterapeutforeningen.dk