Vigtige datoer for spændende dage i 2019:
17 Marts: Sjælland, Calmings signals of horses – forfatteren og forsker Rachael Draaisima gæster Danmark. Tilmelding kontakt Horses in Harmony Rideskolen.

23 Marts: Fyn, Årsmøde i Green Care Netværket med spændende oplægsholdere – se mere på Green Care Netværket

28 April: Sjælland- Pædagogisk center for mennesker og heste v. Frederiksens Isheste, heldags seminar i rideterapeutforeningen.
Den første del af dagen vil der være fokus på kroppen. Vicki Støvhase som er psykomotorisk terapeut, hesteadfærds terapeut, psykoterapeut og Centreret rideinstruktør vil sammen med Maja Frederiksen som er Pædagog, B-Instruktør og Centreret rideinstruktør stille skarpt på kroppen i et rideterapeutisk perspektiv.
Derefter vil der være frokost og sidst på dagen vil Winnie Stubkjær Laursen der er forfatter til bogen ”De kloge dyr” holde et oplæg hvorefter hun vil gå en tur ud til hesteflokken og spørger hestene hvordan det er at arbejde med rideterapi.

26 Maj: Sjælland – Pædagogisk center for mennesker og heste v. Frederiksens Isheste, Generalforsamling. Det er her medlemmer har mulighed for at komme med forslag, tage beslutninger, vælge bestyrelse og være med til at forbedre foreningen- så husk at sætte stort x i kalenderen. Som sædvanlig har vi efter generalforsamlingen en spændende gæstelærer og i år er det Ute Lehman fra Horses in Harmony, forfatter af bogen ”I Harmoni med hesten”, der kommer og fortæller om hestens signaler med udgangspunkt i den nyeste forskning ”Calmimg signals”, dette er vigtig grundlæggende viden for alle rideterapeuter således at vi kan formidle hestens kommunikation og bedst muligt passe på vores heste i rideterapien.

27 og 28 September: Fyn – Dalum Landbrugsskole. Stort 2 dages seminar i Rideterapeutforeningen som vil omhandle rideterapi, forskning, naturen og meget mere. Vi arbejder i samarbejde med Grøn omsorg om at lave et spændende program med foredragsholdere fra både Danmark og udelandet. Nærmere info følger men i kan allerede nu godt glæde jer.